About Me

1:)Nurul Nazuha 2:)Nurul Adila 3:)Najihah 4:)Nur Reezwana 5:)Atiqah Najwa 6:)Siti Nur Adlina 7:)Eliene Anissa
^selamat datang^

Friday 30 September 2011

Aku Sebuah Kereta Myvi

Aku sebuah kereta yang dilahirkan di sebuah kilang di     Putrajaya. Badanku dicatkan berwarna hitam. Aku diberi nama Myvi. Aku dihantar ke sebuah kedai kereta yang bernama Perodua. Disitu aku berjumpa dengan ramai kawan baru yang terdiri dari pelbagai jenis. Saiz badanku agak kecil, maka itu aku selalu menjadi tumpuan pengunjung yang datang ke kedai kereta.

Pada suatu hari,aku ternampak seorang pemuda lelaki hendak membeli sebuah kereta. Setelah berbincang dengan pengurus jualan, dia akhirnya membuat keputusan untuk membeliku.

Aku berasa gembira kerana bersama dengan tuan baruku ini. Dia memanduku ke pejabatnya, ke restoran dan ke pasar. Aku selalu dimandikan olehnya. Apabila tiba masanya aku kehausan, tuanku dengan pantasnya pergi ke petrol station.

Setelah beberapa tahun aku digunakan, keadaan badanku agak lemah dan mudah rosak. Tuanku sering membawa aku ke klinik kereta untuk mendapatkan rawatan. Oleh kerana keadaan enjin ku yang sangat parah, oleh itu tuanku membuat keputusan untuk melepaskan aku. Tuanku mengunjungi sebuah kedai kereta terpakai.    Disitulah aku ditinggalkan. Aku berasa sedih kerana tidak dapat lagi berkhidmat dengan tuanku.



Hasil Nukilan:SITI NUR ADLINA BT. MOHAMAD NOOR

1 comment: