About Me

1:)Nurul Nazuha 2:)Nurul Adila 3:)Najihah 4:)Nur Reezwana 5:)Atiqah Najwa 6:)Siti Nur Adlina 7:)Eliene Anissa
^selamat datang^

Friday 3 June 2011

kebaikan iklan

Dunia pengiklanan cukup luas dan mencabar. Sering kali kita disogokkan dengan kepelbagaian kaedah pengiklanan dan kepelbagaian produk atau perkhidmatan yang ditawarkan. Tidak dinafikan pengaruh iklan kepada pengguna, namun terdapat kebaikan yang diperoleh pengguna di sebalik paparan iklan-iklan tersebut.

    
    Keghairahan dunia pengiklanan dalam memasarkan produk atau perkhidmatan mereka memberi peluang kepada pengguna untuk membuat pemilihan yang terbaik. Pengguna berhak memilih produk atau perkhidmatan yang berkualiti, berbaloi dari segi harga agar alah membeli, menang memakai.
    
    Selain itu, pengguna dapat mengetahui sebarang peluang pekerjaan yang ditawarkan melalui ruangan iklaneka di akhbar atau melalui radio dan televisyen. Mereka tidak perlu memanjat tangga ke setiap syarikat untuk mendapatkan pekerjaan yang sesuai dengan kelulusan dan minat sendiri.
    
    Tuntasnya, iklan amat berguna kepada kita sebagai pengguna. Namun, kita perlu berhati-hati agar tidak mudah terpedaya dengan daya kreativiti para pengiklan untuk menarik pelanggan.
 
by reezwana

No comments:

Post a Comment